martes, 14 de abril de 2009

REVISIÓ DE LES PREGUNTES DE L'AVALUACIÓ INICIAL

Fent una revisió al qüestionari que vaig contestar en relació a les diferents preguntes curtes de l’avaluació inicial, he pogut veure que ha hagut un canvi significatiu en relació algunes preguntes. (La primera puntuació és la de l’avaluació inicial i la segona de color vermell l’actual)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 10 = 10
Continuo pensant el mateix: No podem oblidar-nos de les metodologies ni de l’aprenentatge. Per Ex: Entendre què és un mapa conceptual i com es fa, entendre que hi ha eines que ens ajuden, conèixer què és l’argumentació i, per tant el canvi d’opinions. És a dir, estem parlant d’una metodologia (com utilitzar una sèrie de recursos) i sobretot d’un aprenentatge.
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 5 < 9
La veritat és que després de portar un temps treballant aquesta assignatura crec que es produeix una gran interacció entre els companys, els materials i el consultor opino que s’ha produït un canvi conceptual. L’assignatura està fent que tingui un aprenentatge constant.
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9 = 9
Continuo opinant que els professionals de l’educació hem de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement.
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 9 > 5
La tecnologia no pot ser neutral, perquè per formar part de l’entorn social, no et pots mantenir al marge dels prejudicis, valors, actituds, necessitats etc... de la societat on estigui inclosa. D’aquesta manera podem dir que en un context determinat pot sorgir i ser eficaç però, al mateix temps, potser que en d’altres contextos pugui fins i tot ser negatiu. Aquí també hi ha hagut canvi conceptual.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9 = 9
Continuo valorant positivament ja que penso que la UOC és una comunitat d’aprenentatge.
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 5 < 7
Davant aquesta qüestió, puc dir que si s’ha produït un canvi conceptual, ja que, a partir d’unes consignes per argumentar bé al debat, he pogut preparar de manera correcte les mevesintervencions.
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 5< 7
S’ha produït canvi conceptual perquè ara puc dir que no es tracta d’aprendre de la tecnologia sinó d’aprendre amb la tecnologia, transformant la informació en coneixement.
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 7= 7
Els debats virtuals funcionen si hi ha una bona organització, amb pautes i normes a seguir . Per aquest motiu, continuo pensant que els debats a la UOC poden millorar.
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 9<10
Cal fer servir els ordinadors per promoure els aprenentatges. És a dir la importància de l’ús de les noves tecnologies depèn de com s’utilitzen.
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9> 4
Hi ha hagut un canvi conceptual perquè en un principi jo creia que el canvi de la tecnologia si determinava un canvi social .Ara, després de treballar a la assignatura les relacions complexes entre ciència, tecnologia i societat, crec que cal treballar l’estudi de la ciència i la tecnologia des de la relació que aquestes mantenen amb la societat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario