martes, 14 de abril de 2009

CANVI CONCEPTUAL

Partint de la comparació feta entre el primer mapa conceptual realitzat a l’avaluació inicial, i el cmap elaborat en la miniactivitat 1.3, penso que s’ha produït en mi un canvi conceptual significatiu.
Aquest canvi conceptual ha estat per una banda a nivell metodològic i per l’altre a nivell conceptual.
El canvi conceptual té lloc quan un canvia la seva manera d’entendre els conceptes. Jo, he anat desenvolupant habilitats i destreses que m’han permès seleccionar, organitzar i interpretar la informació, la qual ha estat sotmesa a l’acció del pensament amb la finalitat de ser analitzada, relacionada, criticada, transferida i aplicada, transformant-la en coneixement. D’aquesta manera, s’ha produït en mi un canvi conceptual.
Tota aquesta situació es viu dins una comunitat d’aprenentatge com és la UOC.
Realitzant les diferents activitats es donen les experiències necessàries perquè es pugui donar un aprenentatge significatiu.
Seguidament analitzaré els principis de l’aprenentatge significatiu que m’ha portat cap a aquest canvi conceptual:
- S’ha produït un aprenentatge ACTIU.
La meva participació ha estat activa, perquè des del principi m’he compromès a realitzar les diferents activitats encomanades per assimilar els continguts que rebia.
- S’ha produït un aprenentatge CONSTRUCTIU.
A partir dels coneixements previs he anat adaptant noves idees per donar sentit o significat.
- S’ha produït un aprenentatge COL·LABORATIU.
L’aprenentatge no s’ha donat de manera individual sinó que he anat construint els meus coneixements a partir de les fonts que m’han facilitat els meus companys/es, les seves aportacions,... Hem anat aprenent gràcies als diferents espais virtuals: debat, fòrum , blogs...
- S’ha produït un aprenentatge INTENCIONAL.
Sense el voler aprendre no s’hagués pogut donar un aprenentage significatiu.
- S’ha produït un aprenentatge CONVERSACIONAL.
Aprendre és un procés social. En aquest cas,m’ha permès construir els meus coneixements a partir de les interaccions amb els companys/es.
- S’ha produït un aprenentatge CONTEXTUALITZAT.
Les activitats s’han de situar dins d’un context . Les activitats detallades m’han ajudat en aquest cas a contextualitzar.
- S’ha produït un aprenentatge REFLEXIU.
ja que m’ha fet pensar, tot allò que he après i m’ha fet reflexionar sobre els processos i decisions ha estat en les activitats que se’ns ha plantejat, en el debat, en el blog.
Per concloure puc dir que l’aprenentatge que s’ha produït en mi, ha estat un procés constructiu, on s’han establert múltiples connexions i relacions entre els conceptes nous amb aquells coneixements previs que tenia al començament de l’assignatura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario